uz-logo-pion-2.png

Aktualności

Relacja z Dnia Otwartego na WMIiE

18.03.2024

  13 marca 2024 roku na Wydziale Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Zielonogórskiego odbył się Dzień Otwarty. W wydarzeniu wzięło udział niemal 400. uczniów wraz ze swoimi nauczycielami z 8. szkół ponadpodstawowych. Placówki zielonogórskie reprezentowane były przez II Liceum Ogólnokształcące, IV Liceum Ogólnokształcące, VII Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowego, CKZiU nr 2 ’Elektronik’ oraz Zespół Szkół Zawodowych PBO. Ponadto wśród odwiedzających znaleźli się uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Nowej Soli, Liceum Ogólnokształcącego im. M. Skłodowskiej-Curie w Wolsztynie oraz Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Wolsztynie.

  Nauczyciele akademiccy oraz studenci WMIiE przygotowali dla młodzieży bogatą ofertę zajęć, na którą złożyło się 10 wykładów o zróżnicowanej tematyce oraz 7 ciekawych warsztatów (program w załączeniu). Propozycje znajdujące się w programie wydarzenia przybliżały uczniom m. in. różne działy matematyki, pokazywały jej uniwersalność i możliwość zastosowania np. w programowaniu grafiki komputerowej lub w przemyśle. Również uczestnicy chcący poszerzyć swoje umiejętności informatyczne mogli wybrać dla siebie ciekawe zajęcia. Należy też zwrócić uwagę na bardzo duże zaangażowanie w organizację Dnia Otwartego studentów WMIiE. Aktywnie podczas tego wydarzenia działali przedstawiciele trzech kierunków studiów realizowanych na WMIiE, a wśród nich członkowie kół naukowych: Koła Naukowego Laboratorium Matematyczne Paradoks, Koła Naukowego Matematyki Stosowanej Insight oraz Koła Naukowego Przyszłych Nauczycieli Matematyki TRANS-MISJA. Studenci prowadzili m.in. wykłady, warsztaty, przygotowali strefę gier i zagadek, prezentację na temat oferty dydaktycznej WMIiE, ale też opowiadali uczniom o zajęciach na studiach i o realiach życia studenckiego.

  Podczas Dnia Otwartego WMIiE, obok wykładowców – pracowników Instytutu Matematyki oraz studentów, zaprezentowały ponadto się następujące firmy i instytucje współpracujące z Wydziałem: Cinkciarz.pl, Ekoenergetyka – Polska S.A., MODIVO S.A. oraz Urząd Statystyczny w Zielonej Górze. Zaproszeni partnerzy Dnia Otwartego przybliżyli gościom działalność swoich zakładów pracy, na stoiskach wystawienniczych odsłonili niektóre obszary swojej aktywności, a także opowiedzieli o ofercie praktyk studenckich i pracy po studiach. Warto podkreślić, że wśród przedstawicieli zaproszonych firm i instytucji pojawili się również  absolwenci naszego Wydziału.

  W przerwach między kolejnymi propozycjami programu, zaproszeni nauczyciele, przedstawiciele firm, jak i organizatorzy (wykładowcy i studenci) mogli przy kawie, herbacie i ciastku porozmawiać ze sobą m. in. o rynku pracy z perspektywy absolwenta kierunków ścisłych, o wyzwaniach nauczycieli w nauczaniu matematyki, a także  podzielić się swoimi doświadczeniami zawodowymi czy też nawiązać kontakty z myślą o ew. współpracy.

  Dzień Otwarty WMIiE był bardzo intensywny i pełen różnorodnych propozycji. Każdy, kto 13 marca br. odwiedził nasz Wydział mógł znaleźć coś atrakcyjnego dla siebie – posłuchać o ciekawych, często zupełnie nowych zagadnieniach, wziąć udział w emocjonujących warsztatach, spotkać interesujących rozmówców oraz prawdziwych pasjonatów matematyki.

  Nad sprawnym przebiegiem całego wydarzenia czuwał Komitet organizacyjny Dnia Otwartego WMIiE w następującym składzie: dziekan dr hab. Bogdan Szal, prof. UZ, prodziekan ds. studenckich dr Ewa Synówka, dr Marta Borowiecka-Olszewska, dr Arkadiusz Kozioł, dr Maciej Niedziela, dr Joachim Syga oraz dr Ewa Sylwestrzak-Maślanka.
 

Ewa Synówka

Galeria zdjęć
Pliki do pobrania
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18